Infographic: Insights about Iron Domeاینفوگرافی: اطلاعاتی درباره گنبد آهنین

طراحی اینفوگرافی

نمونه‌ای که اینجا گذاشتم یه اینفوگرافی درباره سامانه پدافند هوایی اسراییل هست که اصطلاحاً بهش میگن گنبد آهنین. این سامانه با تبلیغات زیاد در سال ۲۰۰۶ رونمایی شد. اما با وقوع جنگ بین اسراییل و حماس در سال ٢٠١٩ و عدم توانایی در مقابله با حملات غزه، ضعف‌های این سامانه آشکار شد و عملاً انتظار اسراییل برای تامین امنیت رو برآورده نکرد.

در این اینفوگرافی من سعی کردم مختصری از تاریخچه و اطلاعاتی پیرامون این سامانه رو به شکلی خلاصه اما جذاب به مخاطب منتقل کنم.

اینفوگرافی‌ها ابزارهای بسیار قدرتمند در ارائه اطلاعات به صورت گرافیکی و جذاب هستن. ویژگی‌های یک اینفوگرافی حرفه‌ای عبارتند از:

  1. طراحی آراسته: طراحی ظاهری که آهنگ مناسبی در استفاده از رنگ‌ها، فونت‌ها و المان‌های گرافیکی داشته باشه. طراحی اینفوگرافی باید جذاب و حرفه‌ای باشه تا توجه مخاطب رو جلب کنه.
  2. ساختار منسجم: اطلاعات در اینفوگرافی به صورت سازمان‌یافته و منطقی ارائه بشن. ارتباط بین المان‌ها و جریان اطلاعات باید روان و قابل فهم باشه.
  3. استفاده از گرافیک: استفاده از نمودارها، نمودارهای دایره‌ای، نمودارهای میله‌ای و غیره برای نمایش داده‌ها و آمارها به صورت واضح و قابل فهم موثر هستن.
  4. ارائه اطلاعات کلیدی: تمرکز بر ارائه اطلاعات مهم و کلیدی در قالب یک نگاه سریع، به طوری که مخاطب بتونه با نگاه کوتاه به اینفوگرافی اطلاعات مورد نظر رو دریافت کنه.
  5. استفاده از تصاویر: استفاده از تصاویر و آیکون‌ها میتونه ویژگی‌های بصری اینفوگرافی رو تقویت کنه و در جذابیت اون موثر باشه.
  6. متن کوتاه و مفید: استفاده از متن‌های مختصر و مفید برای توضیح اطلاعات مهم در کنار المان‌های گرافیکی.
  7. قابلیت به اشتراک گذاری: سهولت در به اشتراک گذاری اینفوگرافی در شبکه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌ها برای انتشار و گسترش اطلاعات به صورت وسیع.

اگه به طراحی و تولید اینفوگرافی نیاز دارین، از طریق صفحه ارتباط با ما، با من تماس بگیرین. امیدوارم باتوجه به تجربه‌هایی که در زمینه اینفوگرافی دارم بتونم کمک‌تون کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *